Gjensidige bliver hovedsponsor for Madskolerne

Gjensidige bliver hovedsponsor for Madskolerne

Når omkring 1.200 børn denne sommer skal på Madskolerne, bliver det med forsikringsselskabet Gjensidige som hovedsponsor.

 

Pressemeddelelse 31. maj 2011

Gjensidige bliver hovedsponsor for Madskolerne               

Når omkring 1.200 børn denne sommer skal på Madskolerne, bliver det med forsikringsselskabet Gjensidige som hovedsponsor.

Madlavning, sundhed og gode kostvaner – kort sagt alt indhold på sommerferiens Madskolerne – får i år opbakning fra Gjensidige. Forsikringsselskabet har indgået et et-årigt sponsorat med arrangørerne fra Landbrug & Fødevarer og 4H.

- Madskolerne gør et stort og flot arbejde for at lære børn at spise sundt og godt. Mange undersøgelser peger for øjeblikket på, at overvægtige børn er et stigende problem. Vi tror på, at initiativer som Madskolerne kan være med til at lære børnene, at det ikke behøver være besværligt at spise sundt. Maden smager bare bedre, når man selv har været med til at lave den. På denne her måde får børnene også et indblik i, hvor mange gode råvarer landbruget producerer, og hvordan de bruges, siger Gjensidiges afdelingsdirektør for Erhverv og Landbrug, Tobias H. Jensen.

 

Lav deltagerpris
I Landbrug & Fødevarer og 4H er man glade for sponsoratet, der økonomisk betyder, at deltagerprisen for de godt 1.200 børn og unge kan holdes under 500 kroner for en uge på Madskolerne.

- Vi er meget glade for, at Gjensidige har valgt at blive hovedsponsor for Madskolerne. Det har en stor betydning for os, at alle har råd til at komme på Madskole, siger koordinator Line Damsgaard, der ser på sponsoratet som et samarbejde. - Gjensidige har en stor kontaktflade og mange assurandører rundt om i hele landet. Det netværk håber vi at kunne benytte os af, så vi kan få Madskolerne udbredt i endnu større skala end de er i dag.

 

Find vej i køkkenet
Den nye hovedsponsor tillægger det også værdi, at børn lærer noget om at arbejde i køkkenet.

- Gjensidige ønsker at støtte, at børn i køkkenet lærer at arbejde med sunde fødevarer på en tryg måde, så de både får sund og god mad og samtidig lærer at undgå ulykker i køkkenet, siger Tobias H. Jensen og tilføjer:
- Når børnene laver sund mad, plejer det jo også at smitte af på de voksnes madvaner. Madskolerne kan være med til at styrke sammenholdet i køkkenet derhjemme og dermed også de familieværdier, der er altafgørende for, at børn og unge får en god og sund opvækst.

Madskolerne afholdes i år i uge 26-32, hvor frivillige i hele landet åbner op til skolekøkkenerne og laver mad, snakker kostvaner og dyrker motion med børnene. De første madskoler er klar til at tage imod tilmeldinger.
Læs mere på www.madskoler.dk

 

Om Madskolerne:

  • Arrangeres af Landbrug & Fødevarer og 4H
  • Afholdes over hele landet i uge 26-32
  • I 2010 blev der afholdt 84 madskoler med deltagelse af ca 1.300 børn og 300 frivillige instruktører

Om Gjensidige:

  • Gjensidige i Danmark er en del af den norske forsikringskoncern Gjensidige, som er Norges største og blandt nordens fire største skadeforsikringsselskaber. 
  • Gjensidige er for erhvervskunder, landbrugskunder, offentlige kunder og privatkunder.
  • Gjensidige koncernen beskæftiger ca. 4.000 medarbejdere, hvoraf ca. 500 arbejder i Danmark.
  • Mere information på www.gjensidige.dk

Madskolernes øvrige sponsorer:

Andelsfonden, Bornholms Andelsmejeri, BornPoultry, Danish Crown, Dansk Akvakultur, Dansk Gartneri / GAU, Gasa Nordgrønt, Mejeriforeningen, Nuance og Rose Poultry.
Enkelte Madskoler modtager støtte fra Fødevareministeriet via landdistriktsmidlerne.

 

Yderligere kontakt:

Landbrug & Fødevarer: Line Damsgaard, koordinator for Madskolerne: 3339-4087
Gjensidige: Tobias H. Jensen, Afd. direktør erhverv/landbrug: 3083-0599

Pressefotos til fri brug